Scenkonstmuseet
/Musikverket

2014 stängdes Musik- och teatermuseet på Sibyllegatan i Stockholm för att öppna upp igen i början av 2017 med ny inriktning och nytt namn. Museet drivs av den statliga myndigheten Musikverket, vars uppgift är att ”främja nyskapande musik och levandegöra kulturarvet inom musik, dans och teater”. En genomgripande förändring av varumärket genomfördes i samband med stängningen och en ny strategi utformades för hela Musikverkets erbjudande.

Jag utvecklade en visuell identitet som bygger på idén ”ljus och rörelse”, det som förenar de olika konstformerna. Utgångspunkten var att museets identitet skulle berika Musikverket och inte tvärtom. Genom den visuella identiteten skapas en gemensam varumärkesfamilj där de olika verksamheterna stöttar och ger liv vs trovärdighet till varandra. Även Musikverkets dottervarumärke Elektronmusikstudion (EMS) ingår i varumärkesfamiljen.

< TILLBAKA

Gamla logotyper

Previous
Previous

Kronfågel

Next
Next

Winborgs