Winborgs

Hur får man en lågintressant produkt som ättiksprit, att bli högaktuell? I researcharbetet upptäcktes hur älskad denna doldis var av kockar och med inspiration från det ’nordiska matmanifestet’, signerat ett tiotal toppkockar i Norden, skapades konceptet ”Nya nordiska smakupplevelser”.

Med detta som grund utvecklades såväl varumärket Winborgs som produktdesignen. Jag lade stor vikt vid designhistorien, som gick att följa mer än 100 år tillbaka i tiden och har velat återskapa en modern variant av den ursprungliga formen.

Som stöd i lanseringen av den nya produktdesignen skapades en kokbok med namnet ”Syrat”, och förutom formgivning av både förpackningar och kokbok skötte jag all inspicients och fotostyling av bilderna till boken som representerade Sverige i Gourmand World Cookbok Awards. Resultatet blev en hedrande tredjeplats i kategorin Scandinavian Kitchen.

< TILLBAKA

Previous
Previous

Scenkonstmuseet | Musikverket

Next
Next

Act Svenska Kyrkan