De gamla bryggerifastigheterna i Ulvsunda där Pripps en gång huserat ska fyllas med nytt liv och innehåll – ett nytt idrottscenter ska etableras men också kultur och upplevelser kommer att utgöra en stor del av områdets framtida innehåll.
Uppdraget var att sätta platsen på kartan och tillsammans med Property Passion har jag genomfört en namnprocess, utvecklat varumärkesstrategi och positionering, samt ansvarat för den visuella identiteten och kommunikationen som ska bygga varumärket.
Själva logotypen är klossig liksom byggnaderna, men med en inbyggd rörelse; något som studsas, passas, kastas. Den kompletteras av en vibrerande färgpalett där punkterna återkommer i mönsterbilder på flera sätt – i ett tonat raster som imiterar en framåtriktad rörelse och i en abstrakt/figurativ mönsterbild där symboler från både platsens historia, referenser från sport- och nöjesvärlden liksom det vattennära läget kan urskiljas.
I slutet av september 2024 togs det officiella spadtaget till att omvandla platsen, och hösten 2026 ska den nya spektakulära idrottsarenan invigas. Redan idag kan man besöka Bryggeriet och ta del av ett utbud som ökar med tiden. Börja med att läsa mer på https://bryggerietibromma.se/
–
Drömmar, kämparglöd och engagemang
